Alla inlägg under maj 2009

Av Ann-Sofi - 18 maj 2009 12:01


Nu börjar alla hundutställningar ta vid på allvar och då gäller det att vara redo...


Något som jag märkt vara ett dilemma är vilka verktyg man ska använda till hundarnas päls. Det är så olika även inom samma ras.


När jag köpte Molly - en Chinese Crested Puff, sa kennelägarna att jag inte skulle använda något annat än en karda med något vinklande piggar på.

Så kom tovperioden, och kardan hjälpte föga lite...


Efter att ha provat olika verktyg fann jag ett som verkligen fungerande. En tovutredare!


Därefter fann jag ett verktyg med roterande piggar, som visade sig vara ett trollspö! 

Fastnar inte i pälsen, sliter inte på pälsen men tar bort tovor & pälsen blir så glansig och fin!!

 

Självklart har jag tagit hem dessa till försäljning (www.fiaz.se)


En karda med hårda piggar som roterar. Tackvare de roterande piggarna fastnar inte pälsen så då sliter man inte sönder den underbara pälsen, MEN TOVORNA försvinner! Trolleri.


Jag har nu även hört från många hundägare av olika raser att de som provat denna inte förstår hur de tidigare klarade sig utan.


Många Puff-ägare använder denna som tovutredare.


Så har du ännu inte införskaffat en karda med roterande piggar - gör det idag! I e-butiken (www.fiaz.se) finner du några olika modeller. Det finns både med 1 och 2 rader.



Jag har inte anvät denna själv - men har du den inte kan det vara dags att införskaffa en.


2-hands öppningsbar sågtandad pälsskrapa. För att ta bort löst hår i pälsen. Från Ferplast, Shedder GRO 5954 för löshår borttagning. 29 x 7 cm.



Pälsvård ska inte vara svårare än nödvändigt. 

Av Ann-Sofi - 13 maj 2009 13:42


I morgon eller senast fredag denna vecka borde produkterna jag beställt från Hurtta komma.


Jag väntar hem tikskydden från Hurttas nya serie PRO  

och lite pälsvårdsprodukter inför sommarens alla utställningar. Likaså lite träningsartiklar som en springer, klicker, nossele.

Nu är det bara att kavla upp armarna och sätta igång med allt man hade tänkt göra med hunden. Nu är det vår och nu är det snart sommar och då blir allt så mycket lättare.


Gör dina hundfynd på www.fiaz.se


Av Ann-Sofi - 6 maj 2009 21:26


Nu så!


Ja, nu har jag äntligen fått en stund över till att börja lägga ut lite begangnade / 2:hand/second hand

baby- och/eller barnkläder i e-butiken 


Det blir många fina fynd du kan göra samtidigt som du värnar om miljön. Just nu har jag lagt upp "typiska" pojkkläder i stl 56, 68 & 74. Om det nu finns typiska pojkkläder?? Typiska flickkläder finns det ju så varför inte typiska pojk...


Det är mycket synd, tycker jag, när jag bläddrar i kataloger eller går i affärer att det finns mycket mer flickkläder än pojkkläder i de flestas utbud.


Någon som har annan erfarenhet?

Av Ann-Sofi - 1 maj 2009 13:42


Så nu har jag mellan allt annat som görs PIMPAT upp e-butikens första sida & försökt göra sidan lättare med färmst kategorin; hundkläder. Nu klickar man sej fram först till vilket slags hundplagg man ute efter, sen storleken (ryggstorleken)


Alla huvudkategorier finns nu med första sidan. Det finns dock inte varor under alla kategorier än, men det kommer.


Just nu har jag en mickropaus från symaskinen - håller på för fullt att sy färdigt alla hundoveraller. Jag hoppas kunna bli färdiga med dem innan helgen är slut så jag innan dess hunnit lägga ut dem till försäljning på www.fiaz.se


Det som väntas komma är många fina hundoveraller i sommarkvalité, dvs i tunn trikå eller liknande i både tjej & killmodell.


Har städat upp lite i ataljén och har en heldel att sy klart bl.a hundtäcken, tikskydd och overaller i 3 olika storlekar: SMALL (ca 28 cm), MEDIUM  (ca 36 cm )& LARGE (ca 42 cm). 


Under veckan som gått har två tidigare kunder återkommit med hur nöjd de blivet med mina egna produkter. Jätte roligt.


Forsatt rea på barnkläder, hundkläder, hundhalsband m.m på www.fiaz.se

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Om du använder örhängen, hur ofta bär du då örhängen?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 En gång i veckan
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 Några gånger per år
 En gång per år eller än mer sällan

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Shoppingtips

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Härliga bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards