Alla inlägg under maj 2010

Av Ann-Sofi - 30 maj 2010 20:48

Varje år, sista söndagen i maj är det marknad och festligheter i Sävar. I år - i dag var jag (FiAZ) med bland utställarna. Jag hade med smycken och min plats var 3x3 meter och marknaden var öppen mellan klockan 11 - 16.


Strax efter 11 kom värsta störtskuren, blixten såg jag och mullret hördes väl. Det höll i sig allt för länge, men sen blev det uppehåll ett tag och det blev det fullt upp. Jag missade nog en del kunder då jag inte hann med alla, sen kom regnet och åskan tillbaka och de flesta besökarna lämnade då marknaden även om regnet följdes av ett nytt uppehåll.


Eftersom min pappa & svärfar är hemma hos mej och bygger på en utbyggnad fick min mamma vara med mej på marknaden. Det var nog rätt jobbigt för henne, men vad gör man inte... Hennes sjukdom har verkligen skenat, tycker jag. Hon har nästan ingen rumsuppfattning kvar alls och märker inte att hon står ivägen för kunder bl.a Hon vill gärna hjälpa till men eftersom hennes motorik försämrats kraftigt har hon svårt att t.ex bära eller hålla något utan att tappa. På detta har hon svårt att göra sig förstådd då denna dementsjukdom även satt sej på talet. Det är så frustrerande. Och så förtvivlat för min kära lilla mor  då hon faktist förstår att det hon tidigare gjort utan att tänka på det inte alls fungerar nu. Hon fick uppdraget att hålla min colaflaska, den tappade hon 3 ggr inom loppet av 10 minuter, självklart blir hon arg OCH vet ni vad hon gör... =) Hon stampar med foten och hytter med näven och svär. "Jag blir så arg" säger hon.


Hon är världens bästa mamma!


Och marknadsförsäljningen gick helt OK med tanke på allt regn. Det som sålde bäst var örhängen och halsbanden kunderna fick halvt om halvt designa själv. De valde ett hänge och ett halsband som jag satt ihop efter kundens önskan.

Av Ann-Sofi - 19 maj 2010 09:24

Alla som varit inne eller försökt ta sig in i min e-butik på www.fiaz.se upplever att sidan inte svarar eller att det går väldigt segt.


Servern som www.fiaz.se ligger på är överbelastad. En ny server är beställd som vi hoppas kunna få in i ett nytt datacenter under morgondagen. Därefter kommer  www.fiaz.se att flyttas över till den nya server. Troligtvis är detta klart under fredagen.


Det går bra att mejla in sina beställningar tillsvidare till: fiaz@live.se


Jag ber om ursäkt.

Av Ann-Sofi - 10 maj 2010 16:40

Du har väl inte missat att det är dags för en stor pysselhelg i Umeå snart?


Vi har fått massor av sponsorer som vill vara med, så det kommer att bli en heldel priser som både kommer att lottas ut bland deltagarna samt fungera som pris till tävlingarna.


Workshops blir det också. Vi pysslar lördag och söndag och får en härlig påse med diverse pysselgrejer som uppgår i ett högre värde än vad själva kostnaden för att delta är (vilket är 100 kr). Helt galet men helt sant!


Har du inte anmält dej än så skynda dej att göra det på www.pearlized.se


Här är våra 23 sponsorer:


Pearlized
Beadmonsters
FiAZ
Frost08
Glasparlor.se
Lilla Pärlan
Pagoni
Pion Design
Scrapateljén
Scraphuset
Pyssellyckan
Suzahlsa Design
Pärlgrossisten

Ängladesign
Lottas Hobbyhörna
Pyssloteket
Evas Pärlor & Pyssel
Extra (tuggummi)
Krumelur
MNails
Knutstam Design
Scrapbruket
Stämpelhuset

Forma hantverk


De allra flesta har en hemsida, googla på namnet eller skriv in www.företagets namn .se .com eller .nu, det brukar fungera.


Följande kommer att finnas på plats med sina butiker så både deltagare och dagsbesökare kan shoppa loss.  Det är givetvis gratis att kolla in utbudet från butikerna på plats:


PEARLIZED

PAGONI

PION DESIGN

 SCRAPHUSET

SCRAPATELJÉN
FiAZ
PYSSELLYCKAN
KRUMELUR


Öppettider

...för allmänheten är lördag kl 13-17 & 19-23 samt Söndag kl 12-15

Butikerna finns på våning 1 medan deltagrna sitter på våning 2, workshops, tävlingar etc sker på våning 3


NÄR: 22-23/5

VAR: Thorén Business School

Av Ann-Sofi - 10 maj 2010 10:18

Nu har jag fått hem och lagt upp på hemsidan (www.fiaz.se) massor av bomullsgarn i flera olika färger, till ett verklig bra pris.


Dessa garn passar sej ypperligt att virka eller sticka av.


En filt till vagnen gjord av fina mormorsrutor, skulle kanske vara något för sommaren? Eller varför inte en virkad liten mössa, en stickad kofta eller något annat?

Av Ann-Sofi - 7 maj 2010 09:42

Tänkte lägga upp lite tyger på hemsidan (www.fiaz.se) men kommer inte åt den... Märkligt, vad har hänt?


Får sen veta att det är strömavbrott hos den jag köper hemsidan av. Tygerna får vänta... =(

Av Ann-Sofi - 3 maj 2010 08:23

Igår beslutade jag mej för att flytta mitt lager av hundprodukter till mitt arbete, in på mitt kontor, för att göra plats för min nya hobby: Scrapbooking!


Man, eller JAG har dragit på mej lite för mycket av allt - det kommer att ta lite tid att få ordning på allt, men våren är här och med det LJUSET! Så härligt pigg jag kände mej när jag for till jobbet kl 6.20 i morse. Det är ljuset!!


Utförsäljningen på hundprodukter i min e-butik: www.fiaz.se har börjat. Jag måste slå ett extra slag för hundhalsbanden som är handsydda i Italien - de är sååå läckra och nu kan du köpa dem till mitt inköpspris.


  


Helgen gick inte bara åt till att packa hundprodukter, jag hann med att prova mina nya produkter som hör hemma i kategorin: scrapbooking.


Jag googlade lite på stansmaskiner förra veckan och tvekade mellan att köpa en epic six eller en big shoot. Jag t.o.m ringde till några butiker och mejlade och fråga några erfarna scrappare och det slutade med att jag beställde en BIG SHOOT på www.scrapbruket.se Jag hittade ingen annan som var billigare om man räknar med frakten. Nackdelen med big shooten är att den är så stadig så den är inte så lätt att att ta med på pysselträffar i jmf med epic six. En annan nackdel är att de här plexiglas liknande plattorna slits ut lite fortare MEN i jmf med epic six nackdelar som är att den inte alls stansar allt och att den är lite plastig så fick det bli en big shoot.


  

Scrapbruket hade snabb leverans och billig frakt och mycket bra pris på denna. Denna ska tydligen kunna stansa i flera olika material , så jag ska prova stansa i olika tyger, men det hann jag inte helgen. Däremot stansade jag ut en del bokstäver och en jättefin fjärill:


http://scrapbooking-art.bumblebee-scrapbooking.com/product5728.html


Bilden är skyddad så jag kan inte visa den här.


fjärilsstansen köpte jag Bumblebee: http://scrapbooking-art.bumblebee-scrapbooking.com/ Här kan du finna ett megastort utbud på dies & stansar, men om du vill köpa en stansmaskin blir frakten här ca 150 kr så kolla in www.scrapbruket.se där blir det billigare i alla fall på stansmaskinen.



Nu är det ny månad och ny utamningar på scrappare börjar presenteras och självklart ska jag delta i några fler tävlingar.


Under veckan kanske man får svar på de tävlingar man skickat in ett bidrag till, håll tummar och tår för mej!


=)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Om du använder örhängen, hur ofta bär du då örhängen?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 En gång i veckan
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 Några gånger per år
 En gång per år eller än mer sällan

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Shoppingtips

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Härliga bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards