Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Sävardagen & lilla mamma

Av Ann-Sofi - 30 maj 2010 20:48

Varje år, sista söndagen i maj är det marknad och festligheter i Sävar. I år - i dag var jag (FiAZ) med bland utställarna. Jag hade med smycken och min plats var 3x3 meter och marknaden var öppen mellan klockan 11 - 16.


Strax efter 11 kom värsta störtskuren, blixten såg jag och mullret hördes väl. Det höll i sig allt för länge, men sen blev det uppehåll ett tag och det blev det fullt upp. Jag missade nog en del kunder då jag inte hann med alla, sen kom regnet och åskan tillbaka och de flesta besökarna lämnade då marknaden även om regnet följdes av ett nytt uppehåll.


Eftersom min pappa & svärfar är hemma hos mej och bygger på en utbyggnad fick min mamma vara med mej på marknaden. Det var nog rätt jobbigt för henne, men vad gör man inte... Hennes sjukdom har verkligen skenat, tycker jag. Hon har nästan ingen rumsuppfattning kvar alls och märker inte att hon står ivägen för kunder bl.a Hon vill gärna hjälpa till men eftersom hennes motorik försämrats kraftigt har hon svårt att t.ex bära eller hålla något utan att tappa. På detta har hon svårt att göra sig förstådd då denna dementsjukdom även satt sej på talet. Det är så frustrerande. Och så förtvivlat för min kära lilla mor  då hon faktist förstår att det hon tidigare gjort utan att tänka på det inte alls fungerar nu. Hon fick uppdraget att hålla min colaflaska, den tappade hon 3 ggr inom loppet av 10 minuter, självklart blir hon arg OCH vet ni vad hon gör... =) Hon stampar med foten och hytter med näven och svär. "Jag blir så arg" säger hon.


Hon är världens bästa mamma!


Och marknadsförsäljningen gick helt OK med tanke på allt regn. Det som sålde bäst var örhängen och halsbanden kunderna fick halvt om halvt designa själv. De valde ett hänge och ett halsband som jag satt ihop efter kundens önskan.

 
 
Erica

Erica

30 maj 2010 21:46

Visst är det läskigt med den sjukdomen.. usch. Hon är så go din mamma, har träffat henne när vi var hemma sist och hon blev så glad när hon fick se Alva och Tor. Vi fikade och vi satt och solade en stund. Det jobbigaste med sjukdomen är att vara anhörig.. frustrerande när man inte kan hjälpa till så att personen mår bättre. kramar

http://lillaica.blogg.se

 
Ingen bild

lillasyster

31 maj 2010 20:22

Hej..perfekt att du har en blogg så man får veta Tårarna rullar ner på kinden då jag läser om mamma...det har verkligen blivit sämre..och det är frustrerande att se hur hon inte kan visa sina känslor, och än värre inte prata längre. Älskar henne så..och sjukdomen är så förjäklig..
Stor kram från mig i storstaden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofi - 8 juli 2012 19:32

Jag flyttar tillbaka.   Här hittar du FiAZ blogg nu - på adressen är: http://fiazblogg.blogspot.se/       ...

Av Ann-Sofi - 8 juli 2012 16:43

Nu är det nya temat på hemsidan igång OCH med det lite erbjudanden, t.ex:       Just det 20 % rabatt på armband. ...

Av Ann-Sofi - 28 juni 2012 19:57

Lägger just nu upp lite nyheter i shoppen då jag inte klarar av att göra de justeringar som jag vill ska åtgärdas med den den nya mallen på hemsidan. Prestaworks som jag köper lösningen av ska nu ta över och försöka ordna så som jag vill ha det. Tro...

Av Ann-Sofi - 27 juni 2012 23:58

Nu har jag flyttat och det mesta är på plats, lite av lagret finns dock på ställen men jag hoppas det ska flyta på bra i alla fall. Nya smycken designas och skapas och hemsidan håller på att få ett lyft - den är öppen som vanligt: dvs dygnet runt på...

Av Ann-Sofi - 28 maj 2012 22:52

Nu flyttar vi för fullt så:              Klicka HÄR för att komma dit ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Om du använder örhängen, hur ofta bär du då örhängen?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 En gång i veckan
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 Några gånger per år
 En gång per år eller än mer sällan

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Shoppingtips

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Härliga bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards