Alla inlägg under juni 2009

Av Ann-Sofi - 15 juni 2009 13:12


Nu har ett gäng med sommarkläder till hundar blivet klara, fotade & utlagd till försäljning i e-butiken:


www.fiaz.se


Härliga, sköna, hundoveraller i tunn trikå som skyddar:

  • nakna hundar mot solen,
  • håriga hundar mot kvistar och annat som kan slita på pälsen
  • frusna hundar mot vindar & lite kyla - fryser hunden mycket kan ni komplettera med en vindoverall eller hundoverall i fleece.

Tänk på att lagret är begränsat och att jag oftast inte har tyg kvar att sy upp likadana, så först till kvarn.


I mitten av Juli finns FiAZ på Åselemarknaden. Jag tar inte med mej allt men en heldel. Även mycket barnkläder, smycken, accesoarer, napphållare, riskuddar m.m., som ännu inte kommit ut i e-butiken ska med till Åsele. Vill du veta var jag ska stå, eller vill du att jag ska ta med något speciellt du vill se "live", om du själv ska dit, så tveka inte att ta kontakt med mej innan. info@fiaz.se


MEN NU GÄLLER DET ATT TA TILLVARA PÅ SKATTEPENGARNA OCH KÖPA NÅGOT TILL DIN ÄLSKLING INNAN PENGARNA TAGIT SLUT. VARFÖR INTE INVENSTERA I NÅGOT INNFÖR HÖSTEN & VINTERN, NU NÄR PENGARNA FINNS. FiAZ har bra priser på bl.a vinter hundkläder från Theo.

Av Ann-Sofi - 9 juni 2009 13:44


Vad kan en POOP-Y-BAG vara för något?


...jag tror jag ska kalla den det i alla fall.


POOP-Y-BAG tänkte jag skulle vara en liten avlång tygpåse med dels:


  • två öppningar som är enkla, praktiska & funktionella
  • med ett fäste som gör det enkelt att fästa tygpåsen på de flesta koppel

Jag har gjort en prototyp.


Den är tänkt att fungera som en förvaringspåse/väska för BAJSPÅSAR som både väntar på att bli använda och till de som man använder under promenaden.



Ur den nedre öppningen drar man ut en tom bajspåse när det är dags för det. I den övre öppningen stoppar man ner den ihopknutna bajspåsen med bajs i. När man sen kommer till en soptunna tar man upp bajspåsen med bajs i och slänger den där i.



Med denna POOP-Y-BAG behöver man inte gå och dingla med den fyllda bajspåsen under promenaden och kanske t.o.m råka tappa den i naturen.


Fyllda bajpåsar i naturen har man ju råkat på nästan lika många gånger som oupp-plockat hundbajs OCH det är inte trevligt.



Jag hade tänkt brodera något på varje POOP-Y-BAG med min brodyr symaskin, men inte lägga ner allt för mycket pengar på material & tid till tillverkning då jag anser att ett vettigt pris är att föredra.



Det vore intressant med lite respons kring min POOP-Y-BAG, vad ni tycker och vad ni tycker är ett lämpligt pris osv.


Ett inlägg direkt i bloggen eller ett mejl till: info@fiaz.se skulle jag uppskatta väldigt mycket.


Jag lottar ut fem POOP-Y-BAG bland alla som kommer med respons.

Stoppdatum för att delta i utlottning blir: 2009-07-31.

Av Ann-Sofi - 9 juni 2009 13:38

Nu har jag ägnat en hel del tid till att klipp och klippa och klippa ut mönsterdelar till att sy tunna hundoveraller i trikå.


Responsen har varit stor på mina hemsydda hundoveraller. Kanske dels för att priset är plånboksvänligt.



Här ser ni vad som jag än så länge bara har hunnit klippa. De väntar här vid symaskinerna på att jag ska nåla och sy ihop dem till härliga hundoveraller.



Här ser ni allt jag hunnit sytt ihop, men som ännu saknar muddar. Men när det är fixat kommer dessa att läggas ut till försäljning på hemsidan (www.fiaz.se)





Och priset kanske du undrar?


Endast 129 kr /overall.

Av Ann-Sofi - 8 juni 2009 13:23

I söndags (igår) var jag och hälsade på Kaa Won´s kennel i Boden. Mycket trevligt & mysigt. Självklart hade jag på direktiv från en av kennelägarna tagit med mej lite hundoveraller i trikå som tre av hundarna prövade.


Ett smakprov:



Helt underbara töser!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Om du använder örhängen, hur ofta bär du då örhängen?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 En gång i veckan
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 Några gånger per år
 En gång per år eller än mer sällan

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Shoppingtips

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Härliga bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards