Alla inlägg under juli 2009

Av Ann-Sofi - 31 juli 2009 15:06

Jag börjar lite smått att lägga ut bilder på smycken jag skapar själv, här i bloggen.


Tänkte sen ordna en egen avdelning för smycken i webb-shoppen.


Priset för dessa står precis ovanför bilderna. Frakt på 6 kr tillkommer (vid REK tillkommer Posten avg. för detta) Mejla info@fiaz.se om du vill köpa något av dessa. Först till kvarn gäller och det finns endast ett exemplar av varje, än så länge i alla fall. Förskottsbetalning till bankkont eller bankgiro på Swedbank gäller.



Första setet betår av ett par örhängen & ett halsband. Pärlornas färg: LiMEGRöN. Pris 94 kr + frakt.

 




Nästa set består av tre delar: halsband, armban & örhängen.

Pris 144 kr

 


Det tredje & sista setet för idag består av ett par örhängen och ett halsbandshänge. Detta set kostar 69 kr + frakt


Om du vill köpa något av dessa smyckeset kontaktar du mej på info@fiaz.se

Likaså om du har några funderingar.



 När började jag tillverka egna smycken?

Jag började göra smycken i slutet av 1990-talet främst till mej själv och min syster. Efter en tid blev mina kusiner intresserade av mina smycken och just när jag tänkte börja sälja smycken på marknader så exploderade den privata smyckestillverkningen så jag nöjde mej med kosmetika, hemlagade delikateser & diverse hemslöjd i form av broderier.


I början av 2000-talet sålde jag dock lite smycken på marknader och jag gjorde en del beställningar. Men sen har smyckestillverkningen legat lite på is - det är ju så många andra som tillverkar och säljer egna smycken och jag har haft fullt upp med annan tillverkning. NU har det dock visat sej att mina smycken har större efterfrågan än de barnkläder jag tillverkar och efter en test - att stå på en marknad med samtliga mina tillverkade alster - så visade det sej att det är mina smycken som kunderna i första hand vill ha och sen hundprodukter och barnaccesoarer. På grund av detta kommer jag därför återuppta smyckestillverkningen och låta tillverkningen av barnkläder ligga is.


Silverpläterade tags i form av stavar eller hjärtan med önskat namn eller budskap går att beställa genom mej.


Priser:

10 kr/stansad bokstav

10-50 kr /tag

5 kr /dm för kedja

10 kr för svart "band" halsband


Mer information kommer på hemsidan MEN om Du inte vill vänta kan du mejla mej på info@fiaz.se


Bilder kommer på BLOGGEN inom kort. Premunera på bloggen så missar du inget.


Av Ann-Sofi - 26 juli 2009 19:36

HaLVFaRT, ja!


Nu är det halvfart och tid för laddning inför hösten som gäller. Jag har köpt in lite material (tyg) och nya mönster till bl.a hundkläder, men även lite barn och accesoarer och presentkit m.m En brodyrmaskin har jag köpt (Brother) och jag har sytt upp en del tygkassar, både för stora & små. Till de små kommer de att finnas med  bl.a. Barbapappa motiv. Napphållare och vetekuddar för små onda magar, heta, febriga barn & blåmärken är klara men inte utlagda på hemsidan. Det kommer sen till hösten - nu kommer jag att gå på halvfart och vänta in sommaren. Jag undrar vilken genväg ( läs SENväg) sommaren tagit detta år???



Önskemål, tips & idéer är som vanligt varmt välkommna.


Ha en fantastiskt ljuvlig dag.



Av Ann-Sofi - 21 juli 2009 11:04


Då var Åselemarknaden (för 2009) ett minne blott. FiAZ hade fått del av Ecko Shines monter/marknadsplats som var i utkanten av marknaden. Inte så många besökare ute på kanterna men försäljning blev det i alla fall.


Till en början var det tänkt att jag skulle sälja bort alla barnkläder och ha med lite hundprodukter och tygkassar, ullsjalar & vetekuddar. MEN jag tog med smycken också - både de jag köpt in och de jag tillverkar själv + Tags & stansning.


Och det var smycken jag sålde mest av, så inom en snar framatid kan du finna en ny kategori på www.fiaz.se & det är smycken.


En heldel barnkläder mfick jag dock med mej hem och jag har ännu inte bestämt om jag ska stå på någon fler marknad inom kort med dessa eller om jag ska lägga ut kläderna på fiaz.se eller kanske göra paket av dem och lägga ut på Tradera. Bort måste de i alla fall då lagret måste minskas. Just nu har FiAZ på tok för stora lagerkostnader. Det är konst att hålla nere lagret och samtidigt erbjuda ett brett sortiment och snabba leveranser.


I höst kommer FiAZ att göra en stor lagerrensning så är du ute efter att göra finfina fynd ska du hålla koll på www.fiaz.se En heldel tyger, barnkläder, smycken, hundartiklar m.m är något ur innehållet.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Om du använder örhängen, hur ofta bär du då örhängen?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 En gång i veckan
 Några gånger i månaden
 En gång i månaden
 Några gånger per år
 En gång per år eller än mer sällan

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Shoppingtips

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Härliga bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards